Στη θεωρία η δημοσιογραφία είναι θεσμός του δημοκρατικού πολιτεύματος, είναι πυλώνας της δημοκρατίας, είναι η τέταρτη εξουσία, είναι λειτούργημα…
Καλή και άγια η θεωρία και έτσι θα πρέπει να είναι. Και να είναι και αξιοσέβαστη και ελεύθερη και ασυμβίβαστη η δημοσιογραφία…
Στην πεζή όμως πραγματικότητα παραμένει ένα ακόμη βιοποριστικό επάγγελμα και αυτό δυστυχώς φαίνεται να αποτελεί την αχίλλειο πτέρνα της, όπως συνήθως συμβαίνει και με όλα σχεδόν τα λοιπά «λειτουργήματα»-επαγγέλματα , μηδέ της ιεροσύνης εξαιρουμένης.
Έτσι τα μέσα μαζικής ενημέρωσης έχουν κατακλυσθεί από άθλια, απαίδευτα και φιλοχρήματα ανθρωπάρια, που επιδίδονται σε κάθε είδους δημοσιογραφική ασχημία, προκειμένου να επιβιώσουν επαγγελματικά και να ανέβουν κοινωνικά.
Κοντά σ’ αυτούς ένας συρφετός από αλλοπαρμένες μαϊμουδίζουσες κουτσομπόλες και μια πλειάδα από αρσενικοθήλυκους "καλλιτέχνες" και καρακιτσάτους «λαϊκούς» διασκεδαστές συμπληρώνει το τοπίο της καθημερινής ενημέρωσης (βλέπε βιομηχανίας μαύρης μαζικής προπαγάνδας).
Οι περισσότεροι αγνοούν ακόμη και την ελληνική γλώσσα, παρουσιάζουν σοβαρή νοητική υστέρηση, στερούνται απολύτως πολιτικής κρίσης. Αυτά όλα όμως ουδόλως τους εμποδίζουν να εμφανίζονται επαΐοντες επί παντός επιστητού, ως παντογνώστες της επικαιρότητας, ως γκουρού της πολιτικής ανάλυσης.
Στην πραγματικότητα δεν είναι τίποτε άλλο από μια καλοκουρδισμένη συμμορία ηθικά ανερμάτιστων «καραγκιόζηδων» που αναλαμβάνουν και εκτελούν συντονισμένα συμβόλαια μαζικής πλύσης εγκεφάλου.
Επί πέντε χρόνια έναντι ενός αμύθητου πακτωλού χρημάτων είχαν αναλάβει να φτιάχνουν το προφίλ της πιο καταστροφικής κυβέρνησης, που γνώρισε ποτέ ο τόπος από την εποχή του homo sapiens.
Τώρα έχουν αναλάβει να θάψουν κάθε πρωτοβουλία της σημερινής κυβέρνησης, να δυσφημίσουν το όποιο θετικό της έργο, να φθείρουν την προσωπικότητα του Πρωθυπουργού, να υποσκάψουν την κοινωνική συνοχή.
Από την άλλη να ρετουσάρουν την εικόνα της ΝΔ, ως νέου και αναγεννημένου κοινωνικού κόμματος. Να αγιοποιήσουν τον νεοεκλεγέντα αρχηγό της και παράλληλα να συντηρήσουν τη σαπουνόφουσκα του ιδεολογήματος της διαταξικής συνεργασίας μέσω ενός νέου κόμματος αρίστων και «νέων άφθαρτων» πολιτικών στο απώτερο μέλλον, εάν και όταν εν τέλει οι παρόντες κομματικοί φορείς με τους σημερινούς αρχηγούς τους θα έχουν καταστεί παντελώς αναξιόπιστοι.
Έτσι από τη μια «το παίζουν» ακτύπητοι ρεπόρτερ, που έχουν «κοναί» στα άδυτα των αδύτων των κομματικών ηγεσιών και από την άλλη προσποιούνται τους ηλίθιους, που αγνοούν ακόμη και την χρονική σειρά των γεγονότων.
Για παράδειγμα οι βάσκανοι δεν αντελήφθησαν ότι προηγήθηκαν οι άθλιες επιθέσεις των γραφειοκρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ότι μεσολάβησε η σθεναρή στάση της ελληνικής κυβέρνησης και επακολούθησε η μεγαλοπρεπής «κολοτούμπα» των κυρίων Τρισέ, Αλμούνια και της συντροφίας των απανταχού χρηματοπιστωτικών κερδοσκόπων και τραπεζικών μεγαλοτοκογλύφων. Αντίθετα τα καμάρια της εντόπιας αργυρώνητης δημοσιογραφίας αντελήφθησαν ότι υπήρξε σκοτεινή διαπραγμάτευση της ελληνικής κυβέρνησης και deal του κου Παπαθανασίου κάτω από το τραπέζι, ώστε να αποσπάσει η Ελλάδα δηλώσεις στήριξης των Βρυξελλών.
Άλλο παράδειγμα αποτελεί ένας τρίτης κατηγορίας επαγγελματίας του πολιτικού ρεπορτάζ, που ακόμα ξεχρεώνει γραμμάτια στην ΝΔ και επί δύο μήνες προσποιείται να μην έχει αντιληφθεί ότι άλλαξε η κυβέρνηση σ’ αυτόν τον τόπο, ότι το σύνολο του ελληνικού λαού έχει σοβαρά προβλήματα και επομένως ανάλογα ενδιαφέροντα και ότι εν πάση περιπτώσει το 70% των πολιτών δεν χολοσκάει για τα εσωκομματικά της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Έτσι αυτός ο κύριος, που πληρώνεται από τον λιμοκτονούντα έλληνα φορολογούμενο, επιμένει επί 10 συναπτές εβδομάδες να αναλώνει το δικό μας χρήμα και τον τηλεοπτικό του χρόνο σε κρατικό κανάλι με μονοκομματικά πάνελ της ΝΔ, που εξαντλούνται σε ανιαρές συζητήσεις εσωκομματικής κατανάλωσης.
Και τέλος το δίπολο του εθνικού τηλεοπτικού εισαγγελέα και του εθνικού «σατιρικού» διασκεδαστή, που διαχρονικά έχουν αναλάβει την εργολαβία δυσφήμισης και κατασυκοφάντησης του ΠΑΣΟΚ.
Έτσι π.χ την Τρίτη ο «σατιρικός ηθοποιός» κατακρεούργησε πολιτικά τον Πρωθυπουργό, λοιδορώντας τον πικρόχολα για την τακτική του να επισκέπτεται αιφνιδιαστικά διάφορους χώρους λαϊκής ταλαιπωρίας και να συνδιαλέγεται χωρίς τηλεοπτικούς μεσάζοντες με τους απλούς πολίτες.
Ιδιαίτερα τον περιγέλασε, ο δήθεν προστάτης των ταπεινών και καταφρονεμένων, για την επίσκεψή του στα μπλόκα των ροδακινοπαραγωγών. Κι όμως την επόμενη μέρα, την Τετάρτη, προς διάψευσή του οι ροδακινοπαραγωγοί ανέστειλαν τις κινητοποιήσεις τους και δήλωσαν ικανοποιημένοι από την κατανόηση της αρμόδιας Υπουργού. Τι πιστεύετε ότι θα κάνει τώρα ο λαϊκός καλλιτέχνης; Θα αναγνωρίσει το λάθος του; Θα αποκαταστήσει την αντικειμενική αλήθεια; Η θα συνεχίσει απτόητος να βιάζει την νοημοσύνη των θεατών του;
Τι να πεί κανείς όμως για όλους αυτούς τους ανερμάτιστους, που δυστυχώς διαχρονικά ευημερούν πουλώντας ακριβά τις υπηρεσίες τους σε εκείνους, από τους οποίους υποτίθεται ότι αγωνίζονται να προστατεύσουν τον αναξιοπαθούντα λαουτζίκο;
Χαίρε βάθος αναλγησίας αμέτρητον, χαίρε ύψος ανοησίας δυσθεόρητον…
Και κάτι ακόμα για να μη νομίζουν κάποιοι βλάκες ότι μπορούν εύκολα να μας αποβλακώσουν.
Ηθοποιός είναι αυτός που ποιεί ήτοι παράγει ήθος τουτέστι προάγει τα ήθη.
Η αρχαία σάτιρα όπως και η αρχαία τραγωδία δεν «παίζεται», δεν σκηνοθετείται, δεν πουλιέται. Διδάσκεται. Ο σατυρικός ηθοποιός δεν παίζει θέατρο, δεν παίζει ρόλο. Διδάσκει κοινωνικό ήθος μέσω του σπερματικού σατυρικού λόγου.
Η ονομασία της δεν προέκυψε ούτε τυχαία, ούτε για να ενθαρρύνει την στείρα λεκτική ασυδοσία ή την καλλιτεχνικά μίζερη χυδαιότητα.
Η συνεύρεση των σατύρων με τις νύμφες σηματοδοτεί την ζωογόνο δύναμη, που γονιμοποιεί και απελευθερώνει τις φυσικές δυνάμεις.
Η μεταφορική επομένως ονομασία αυτής της μορφής θεατρικού λόγου σηματοδοτούσε την σπερματική δύναμη που γονιμοποιεί και απελευθερώνει τις πνευματικές δυνάμεις του διδασκόμενου θεατή.
Τι σχέση λοιπόν μπορεί να έχει η σατυρική ηθοποιία με την ξεδιάντροπη πολιτική προπαγάνδα, τα κατινίστικα κουτσομπολιά και την ασήμαντη χυδαιολογία, που δεν γονιμοποιεί, αλλά απλώς επιχειρεί να βιάσει την νοημοσύνη των άτυχων θεατών;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου