Από την ώρα που το κέντρο βάρους της επιλογής μετακινήθηκε από το κινητό της κάθε Κιτσομαρίας στην αξιολόγηση ειδικών ανά χώρα επιτροπών, χαζοτράγουδα σαν το δικό μας δεν μπορούσαν να έχουν καμία τύχη.
Ανεξάρτητα από όσα άλλα ευτράπελα κατά περίσταση υποστηρίζονται, ο περί ου ο λόγος θεσμός είχε κυρίως ως στόχο την εξυπηρέτηση τουριστικών συμφερόντων για τις χώρες, που συμμετέχουν, εισπρακτικών συμφερόντων για τα τηλεοπτικά δίκτυα, που τον προβάλλουν, και δευτερευόντως την προώθηση καλλιτεχνικών μεγεθών.
Έτσι τα τελευταία χρόνια με την είσοδο δεκάδων νέων εταίρων η ποιοτική στάθμη έπιασε πάτο και μαζί της έπιασε πάτο και η βαθμολογική κλίμακα των δυτικών μεγαλομετόχων.
Όπως ήταν φυσικό οι δυτικές Βαρονίες αγανάκτησαν να ατιμάζονται κατ’ εξακολούθηση παρακολουθώντας μοιρολατρικά την περιπλάνηση του τροπαίου σε διάφορα νεόφερτα βορειοανατολικά φέουδα και αποφάσισαν να παρέμβουν δραστικά.
Έκαναν λοιπόν την κίνηση ματ. Άλλαξαν το σύστημα επιλογής. Εισήγαγαν το θεσμό των ειδικών επιτροπών και έτσι αύξησαν το ειδικό βάρος των ποιοτικών χαρακτηριστικών και παράλληλα τις πιθανότητες για να κερδίσουν επί τέλους.
Διότι ο πιο σίγουρος τρόπος για να κερδίσεις ένα παιχνίδι είναι να αλλάξεις τους κανόνες και να τους φέρεις στα μέτρα σου. Τόσο απλά είναι τα πράγματα. *
Από εκείνη τη στιγμή και μετά, ήταν προφανώς κοινό μυστικό στους Ευρωβιζιονικούς κύκλους ότι η φετινή διοργάνωση δεν θα είχε καμία σχέση με ότι ξέραμε μέχρι τώρα και ότι τα τραγούδια θα έπρεπε να διαθέτουν συγκεκριμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά, μεγάλες φωνές, έντεχνες μουσικές, απαιτητικές ενορχηστρώσεις και δευτερευόντως ταρζανιές και σκηνοθετικές ακρότητες.
Δεν μπορεί βέβαια να μην γνώριζαν την αλλαγή των κανόνων, αλλά προφανώς δεν είχαν την απαιτούμενη ευφυΐα για να αξιολογήσουν στοιχειωδώς την πληροφορία και να προσαρμόσουν την Ελληνική συμμετοχή στις νέες, σύγχρονες απαιτήσεις του εξελιγμένου θεσμού.
Ξεκίνησαν λοιπόν εντελώς χαζοχαρούμενα να «κατακτήσουν» τη Μόσχα σερβίροντας στην ουσία ένα ξαναζεσταμένο πιάτο, παρασκευασμένο από ξεπερασμένα, ανακυκλωμένα υλικά, με αποτέλεσμα και να υποβαθμίσουν τη χώρα και να πλήξουν επαγγελματικά τον ταλαίπωρο τραγουδιστή.
Δεν είναι επομένως καθόλου συμπτωματικό ότι με άριστα το 12 βαθμολογηθήκαμε κατά μέσο όρο με 2,86. Βαθμολογία καθόλου κολακευτική για κανένα από τους συντελεστές της Ελληνικής παρουσίας.
Στις χιλιάδες ώρες τηλεοπτικής και δημοσιογραφικής κριτικής, που θα ακολουθήσουν, η πλειοψηφία των ειδικών ή άσχετων(όπως εγώ) σχολιαστών θα συμφωνήσει ότι η αποφυγή της απόλυτης συντριβής προήλθε αποκλειστικά από τις φιλότιμες προσπάθειες του κ. Ρουβά και αυτό καθιστά ακόμη πιο χαρακτηριστική την επαγγελματική ανεπάρκεια όλων των υπόλοιπων καλλιτεχνικών και οργανωτικών συντελεστών.
Επειδή όμως τα τελευταία χρόνια ένας μάλλον επουσιώδης διεθνής διαγωνισμός έχει αναχθεί από την κυβέρνηση σε μείζον ζήτημα εθνικής μας αξιοπρέπειας και πολιτικής της καταξίωσης, αναπότρεπτα οφείλει να χρεωθεί η ίδια και την ευθύνη του οικτρού αποτελέσματος.
Διότι για άλλη μια φορά ένας απίθανος συρφετός από χαζοχαρούμενους ερασιτέχνες και γλοιώδη τρωκτικά, η επιλογή των οποίων βαρύνει αποκλειστικά συγκεκριμένους κυβερνητικούς παράγοντες, κατάφεραν να ροκανίσουν τεράστια ποσά των Ελλήνων φορολογουμένων για να κάνουν απλώς μια τρύπα στο νερό.
Ας τους χαίρεται ο κ. Καραμανλής, που ενθάρρυνε όλο αυτό το ανεκδιήγητο ασκέρι, ονειρευόμενος ότι αυτές οι ασύμμετρες δαπάνες θα του προσέφεραν μια όμορφη διακόσμηση στην άνοστη τούρτα του ευρωψηφοδελτίου του.
Όσο για μας, τα φορολογούμενα υποζύγια? Τι να πει κανείς?
Και του χρόνου με υγεία…
Ας φροντίσουμε τουλάχιστον, σε ότι μας αφορά, να μη τα θαλασσώσουμε, στις επικείμενες ευρωεκλογές, που έχουν πολύ σημαντικότερες και πιο μακροπρόθεσμες συνέπειες…
Και του χρόνου με υγεία…
Ας φροντίσουμε τουλάχιστον, σε ότι μας αφορά, να μη τα θαλασσώσουμε, στις επικείμενες ευρωεκλογές, που έχουν πολύ σημαντικότερες και πιο μακροπρόθεσμες συνέπειες…
--------------------------------------
*Όσοι πιθανώς αναρωτιούνται για το καλύτερο αποτέλεσμα της Τουρκίας θα πρέπει να συνεκτιμήσουν και ορισμένους άλλους παράγοντες.
Ότι δηλαδή πολλές από τις νέες συμμετοχές ενίσχυσαν το μουσουλμανικό λόμπυ, ενώ παράλληλα η έξαρση της οικονομικής μετανάστευσης έχει επίσης ενισχύσει την παρουσία του μουσουλμανικού στοιχείου σε ολόκληρο τον Ευρωπαϊκό χώρο.
Εξ άλλου το τσιφτετέλι αποτελεί παραδοσιακά ένα προσφιλέστατο μουσικοχορευτικό είδος σε όλες τις χώρες της δυτικής Ευρώπης και είναι επομένως φυσιολογικό να δείχνουν την προτίμησή τους στο αυθεντικό προϊόν μεταξύ των πολλών απομιμήσεων, που επίσης παραδοσιακά κατακλύζουν κάθε χρόνο την Γιουροβίζιον συνήθως με τη μορφή φραγκολεβαντίνικου γυφτορόκ.
Τέλος ας μη λησμονούμε ότι ο κρατικός μηχανισμός της γείτονος φίλης χώρας, σε αντίθεση με τα καθ’ ημάς, φροντίζει πάντοτε να οργανώνει μεθοδικά οποιαδήποτε διεθνή παρουσία του και δεν παραλείπει να μεθοδεύει οργανωμένα τα όποια αποτελέσματα συνεπάγεται αυτή η παρουσία.
Ότι δηλαδή πολλές από τις νέες συμμετοχές ενίσχυσαν το μουσουλμανικό λόμπυ, ενώ παράλληλα η έξαρση της οικονομικής μετανάστευσης έχει επίσης ενισχύσει την παρουσία του μουσουλμανικού στοιχείου σε ολόκληρο τον Ευρωπαϊκό χώρο.
Εξ άλλου το τσιφτετέλι αποτελεί παραδοσιακά ένα προσφιλέστατο μουσικοχορευτικό είδος σε όλες τις χώρες της δυτικής Ευρώπης και είναι επομένως φυσιολογικό να δείχνουν την προτίμησή τους στο αυθεντικό προϊόν μεταξύ των πολλών απομιμήσεων, που επίσης παραδοσιακά κατακλύζουν κάθε χρόνο την Γιουροβίζιον συνήθως με τη μορφή φραγκολεβαντίνικου γυφτορόκ.
Τέλος ας μη λησμονούμε ότι ο κρατικός μηχανισμός της γείτονος φίλης χώρας, σε αντίθεση με τα καθ’ ημάς, φροντίζει πάντοτε να οργανώνει μεθοδικά οποιαδήποτε διεθνή παρουσία του και δεν παραλείπει να μεθοδεύει οργανωμένα τα όποια αποτελέσματα συνεπάγεται αυτή η παρουσία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου